torsdag 29 januari 2009

We always smiled, we hid all troubles away

När börjar egentligen våren? Drömmen och det jag intalar mig själv menar att den börjar direkt efter jul och nyår. Vilket jag säger dag efter dag till mig själv är fel, när jag har svårigheter att ta mig hem ifrån bussen. Jag vill se bar asfalt och grönt gräs. Bära små söta skor och springa omkring med bara ben. Inte brun snö som gör så att man trillar på rumpan och bära flera tjocksockar och ändå har frusna tår. Jag tröstar mig själv med semlor. Har ätit en om dagen de senaste tre dagarna. Snart förvandlas jag till självaste Ture Sventon. Trots mängder av temlor är det ändå något som saknas. Värme. Men jag tänker att det är bäst att passa på medan temlorna finns, tids nog återvänder solen. Förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar